vildtparade fra Mandø

2009.

Torsdag den  1 / 10 var Gånsager Jagtforening inviteret til Mandø, med 2 jægere.

De heldige var Hans Hahr Kristensen og Danny Jensen.

Den 1. oktober var en blæsende dag med Masser af frisk luft på Mandø. Det var en fin jagt

Nok ikke med Så sukkerærter harer som Mandøboerne Havde habet, mænd efter de forhold som vi er   vante til er 26 harer da rigtig fint på en jagt. Hvad der vakte blotte Glæde var de 2 Ræve som blev skudt, de er ikke særlig vilde med Ræve på Mandø. Endvidere blev der skudt 2 Duer og 1 bekkasin.

Det var en fin dag, og efter guleærter og lidt venten på at vandet skulle falde Så vi Kunne kører

tilbage til fastlandet igen, forlod vi Mandø kl. 17,30 en jagtdag rigere.

Den 17/10 Den første klapjagt i Gånsager i 2009, der var 13 jægere og 2 klappere, vejret var fint til jagt, og selv om vi ikke var flere jægere Havde vi en god dag alligevel.

Vi skød et rådyr, 2 harer, 3 fasaner og 10 ænder.

Jagten blev Holdt i æ'lund, ved Johannes Roager, ved Kjeld Nissen's andedam, ved Jens Lund,

Ved Benni Mouritzen,  Henning Mouritzen og Hans P. Boldt.

Den 8 / 11 Den Anden klapjagt i Gånsager i 2009, der var 24 jægere som var mødt frem til en        jagtdag i Gånsager Jagtforening, som går over i historien, som den dag der var Sneppe Fald på Holbæk, Der var en del vildt over det hele, Masser af råvildt, ikke selvom vi skød Så mange, mænd Det skyldes nok også at vi helst kun skyder da jeg Hver sad.

Den da sad på Holbæk var bare helt fantastisk, der blev skudt 14 snepper I det klap, og der

Kunne nok have Været skudt og  Mange flere mænd er der snepper er der også forbi skud.

Frokosten FIK VI ved Inger og Arne, det var som Altid meget hyggeligt.

Der blev i alt skudt: 3 rådyr, 1 hare, 20 snepper og 5 ænder.

Jagten blev Holdt på Lasse's, Christian, Arne's og Ander's Jorde og jeg Tons og Nissen's skove.

Den 28/11 den tredje klapjagt i Gånsager i 2009, der var mødt 26 jægere op, til en regnfuld morgen, under parolen stod regnen ned, lige til vi var færdige med parolen var regnen også færdig og det Holdt tørt resten af dagen. VI Havde planlagt dagen lidt Anderledes i forhold til de föregående år, Fordi vi håbede at møde lidt vildt i de første Säter og for at Komme uden om de ny sæde markør, vi kom uden om de ny sæde markør mænd vildtet snød os lidt.

Vi Havde en hyggelig dag og det vildt vi så var også tilfredsstillende. Vi skød 1 rådyr, 4 harer og 3 fasaner.

Frokosten blev Holdt ude ved Solvej og Kjeld, det er Altid dejligt og hyggeligt og i den klap får alle lidt godt til ganen.

Jagten blev Holdt på Henriks, kristne, Nissens og Kjelds Jorde.

Den 13/12 holdt Gånsager jagtforening den 4. klapjagt i 2009, det er jagten som sluttes af med gule ærter, og det var der 27 jægere som ville være med til. Det var en dejlig men kold dag, der havde været let natte frost i et par dage, så jorden kunne bære. Vi gik på Terkels, Andres og Bents jord, Vi så godt med vildt og der blev skudt 1 dyr, 1 ræv, 2 harer, 2 snepper og 1 bekkasin.

Da vi var færdige med jagten var Arne kommet med de gule ærter, og vi havde en hyggelig stund sammen, hvor der bliver snakket om mange forskellige ting.

Den 10/1 2010 havde vi rævejagt, der kom 14 jægere, det var faktisk rigtig flot, at der overhovedet var nogen som kunne komme igennem, da der var snestorm og en del veje var lukket af sne og det blæste stadig godt hele dagen. For at komme til Holbæk var vi nød til at køre over Øster Åbeling, det lykkedes også at komme der op, og vi fik en jagt dag ud af det trods vejret. Der blev set en ræv, som godt nok snød os, men den skal bare vente,for vi kommer igen til næste år.

Der blev på årets jagter skudt:

6 rådyr (8), 9 harer (14), 1 ræv (6), 22 snepper (8), 6 fasaner (9), 15 ænder (4) og 1 bekkasin

60 stykker vildt i alt mod 51 i 2008

Der har været 21,2 jægere pr. jagt