Jagt journal 2008

Den 1/10 Var Gånsager jagtforening inviteret til jagt på Mandø, med 2 jægere.

De 2 pladser blev udloddet på generalforsamlingen og de heldige blev Iben og Danny.

De havde en fin jagt dag på Mandø, selv om vejret ikke var med, det regnede det meste af dagen,

Der blev skudt 36 harer, 4 ænder, 2 duer og 1 fasan.

Da der var højvande så de ikke kunne komme hjem, nåede de også et andetræk.

Det var en fin tur.

18/10 første klapjagt i Gånsager i 2008, Der var 20 jægere som var mødt frem kl. 9.00

ved den gamle minkfarm på Sønderhedevej, Vejret var regnfuldt det meste af dagen,

med en rimelig temperatur. Vi havde 8 klap, øst siden af æ´lund, Johannes Roagers jord,

Lasse Skovbys majs på Holbæk og Lidt af Jens Lunds jord, efter middag havde vi vest siden af æ´lund, Benni og Jørgen Moritsens jord og sidst 2 klap på H.P. Boldt og Henning Moritsens jord.

Vi skød 3 rådyr, 2 harer, 3 ænder og 1 Sneppe

En god jagt i en hyggelig atmosfære.

Søndag den 2/11 anden klapjagt i Gånsager i 2008, der var 35 jægere, som var mødt op ved forsamlingshuset kl. 9.00, vejret var tørt det meste af dagen, forholdsvis mildt. den anden jagt er Holbæk jagten, vi havde 10 klap denne dag der var et enkelt stykke vi måtte gå uden om på grund af at majsen ikke var høstet endnu. Det var en utrolig fin dag med masser af vildt, vi så rigtig meget vildt, det er dejligt.

Vi skød  3 dyr, 8 harer, 3 ræve, 3 snepper og 1 fasan.

Ud af de 35 jægere var der 2 medlemmer fra Mandø jagtforening, det var de 2 som havde vundet lodtrækningen på Mandø.

Tirsdag den 11/11 2008, jagt i Renbæk plantage. Gånsager jagtforening er inviteret med 2 jægere, Ebbe og Danny deltog. Det er en hyggelig dag fint med vildt, der blev set meget kronvildt.

vi skød  1 dyr, 1 hare, 5 ræve og 14 snepper.

Lørdag den 22/11 2008 tredje klapjagt i Gånsager i 2008, der var mødt 26 jægere op ude ved Kjeld Nissen, i et køligt men fint solskinsvejr som holdt hele dagen. Vi havde planlagt 10 klap for dagen,

vi så igen meget vildt, men var ikke helt heldige med at komme for det.

vi skød 1 dyr, 3 harer, 1 ræv, 3 snepper og 2 fasaner.

Lena Thyssen skød sin første sneppe og måtte kysse den et vist sted, billedet er desværre gået tabt,

så hun bliver nok nød til at kysse den næste hun skyder også.

Den 7/12 2008 fjerde klapjagt i Gånsager i 2008, der var 25 jægere mødt op ude ved Terkel Gad

Igen en gang var vi heldige med vejret. vi havde planlagt 10 klap og vi skulle gerne være færdige kl. 13.45 så de gule ærter ikke blev kolde. Vi var ikke så heldige med vildtet som med vejret, vi så alt for lidt i forhold til hvad vi plejer at se på den jagt, men vi havde alligevel en god dag sammen med lige sindede, der bliver mobbet og hygget det er dejligt.

Vi skød 1 dyr, 1 hare,1 sneppe,2 fasaner og 1 and.

Den 11/1 2009 rævejagt i Gånsager jagtforening, det er en rå kold morgen, men tørvejr.

der er mødt 22 jægere op.

Der er planlagt 6 klap, som vi tager uden at holde pause ind imellem.

Vi starter ude på Bent Thysens´s hede, der bliver skudt 1 ræv og en fasan kok, derefter er det Terkels mose, der bliver ikke set ræv der. Her efter kører vi til Holbæk, op til Chr. Marcussen og Nissen skov eller krat hvad man nu vælger at kalde sådan noget, der var ingen ræve hjemme, men vi så enkelte snepper som dog ikke blev skudt.

Derefter kørte vi til Arnes mose, der er der altid ræv og dagen i dag var ingen undtagelse, der blev skudt 1 ræv i mosen.

En god og hyggelig dag, hvor vi også så en del råvildt så det var dejligt.

Vi skød 2 ræve og 1 Fasan kok

I 2008 oplevede vi i Jagtforeningen igen en fremgang af jægere til foreningens jagter,

der var 25,6 jæger pr. jagt det er en fremgang på 3 i forhold til 2007

Nedlagt vildt i 2008:  Råvildt 8(6) og 5 forårs bukke, harer 14 (10), ræv 6 (7), snepper 8(14),

fasaner 6 (5) og ænder 4 (29)

I alt 51 stykker vildt i 2008 (69)    (=2007)

Et fint resultat det eneste som er gået væsentlig ned i antal er ænderne, der var vi ikke særlig heldige i år.